Rikstelefoner i Kåfjord.

I Kåfjord var det under 50 telefoner i bruk i 1950. I dag ? Det har vært en rivende utvikling innen telefoni. I dag har alle sine egne mobile- telefoner. På 1950-tallet var situasjonen en helt annen. Den gang var det fasttelefoner for de få. De andre brukte telegrafstasjon. Hver bygd hadde sin egen telegrafstasjonFortsett å lese «Rikstelefoner i Kåfjord.»

Fergeleiet i Olderdalen.

Nord-Norge- bussen kjører på fergen i Olderdalen. Årstall 1956. Jeg gjengir hva som skrives i bildet 2: «Skriv nå endelig ikke at det bare er samer her nord! -Dette velmente rådet fikk jeg flere ganger mens jeg reiste med Nord-Norge-bussen fra Hammerfest via Skaidi og Alta til Lyngen. Jeg er den første til å bevitneFortsett å lese «Fergeleiet i Olderdalen.»