Vi ser Frank Iversen vinner liten ball over 8 meter foran neste mann i klasse13-14 år. Selv i høyde vinner Frank sin klasse.

Vi ser Frank Iversen vinner liten ball over 8 meter foran neste mann i klasse13-14 år. Selv i høyde vinner Frank sin klasse.

Kretsmesterskap i terrengløp 1967. Finn Are Søberg, Olderdalen nr. 3 i klasse 17-18 år.

Årlige terrengløpet ble vunnet av Ernst Myrbakk, Jerven il.

KM i friidrett 1965. Hans Johan Lie kretsmester i spyd klasse 15-16 år. Gunnar Lie nummer 2 i gutter 17-18 år. Begge Olderdalen idrettsklubb.



Resultatliste fra et årlig terrengløp arrangert av Olderdalen idrettsklubb i begynnelsen av 1963.

«Ditt fina leende och ditt härliga skratt, kommer för alltid eka i våra hjärtan«

Frank ble født den 10. oktober 1953. Han døde 13. september 2023 på ferie i Kroatia.
Frank viste tidlig sitt unike kast-talent, spesielt i øvelsene kule, diskos og spyd. Han kastet ofte flere meter lengre enn sine konkurrenter.
Olderdalen idrettsklubb var veldig stolt av Frank. Han var det største friidretts -talentet vi noen gang har hatt i klubben.
Som mange andre ungdommer måtte Frank tidlig reise bort for å finne seg arbeid. Han havnet i Gøteborg, men reiste ofte til Norge for å konkurrere. Det ble etter hvert for slitsomt – familie og jobben krevde sitt.
Frank besøkte ofte hjembygda. Alltid blid og hyggelig.
Frank begraves fra Sankt Lukas kapell i Gøteborg torsdag 12.oktober kl.11.30.
Olderdalen Idrettsklubb takker Frank for hans innsats for klubben!
…………………………………………………………………………………………………………………………………
Legger ut noen resultater fra Franks tid i Olderdalen Idrettsklubb.













På slutten av 1960-tallet hadde jeg en opplevelse med hest jeg aldri kommer til å glemme. Jeg jobbet i Tromsø, men var hjemme på helgebesøk. Pappa var bortreist og mamma var veldig bekymret for fôr-situasjonen til dyrene. Det var nesten tomt i «høylaen». Men, vi hadde en liten reserve ca.3 km inn i fjorden.
«Kan ikke du låne hesten til Jens og hente litt høy», spurte hun. «Nei, jeg har aldri kjørt en hest», sa jeg. Men, det endte med at jeg gikk bort til Jens for å låne hesten.
Jens gjorde hesten klar å gav meg noen formaninger.
Det gikk veldig fint på turen innover. Hesten og sleden oppførte seg bra på den isbelagte veien. Vel framme ved høystakken fikk jeg snudd hesten i kjøreretningen, og begynte å laste på. Småsøsknene Gudmund og Arnfinn var med, men de var mest interessert i å kaste snøball på hverandre. Så skjedde det som måtte skje – en av guttene traff hesten. Hesten la på full firsprang utover veien. Sleden slengte seg fra side til siden. Jeg tenkte at kommer det en bil nå, så kommer dette til å ende i en katastrofe…
Jeg så det hele på avstand fra en sparkstøtting jeg fant og som jeg prøvde å nærme meg hesten. Ved Johnsen-bakken etter ca. en kilometer så jeg en bil komme mot oss. Nå smeller det tenkte jeg..
Men føreren av bilen oppfattet situasjonen raskt, her var det en førerløs hest. Han hoppet ut av bilen, gikk ut i veibanen og stoppet hesten elegant. Jeg var mektig imponert. Det viste seg å være Oddmund Soleng, yrkesmilitær, med mange år ved kløvkompaniet på Skjold. Snakk om å ha flaks at det var akkurat han som kom.
Det var første og siste gang jeg har prøvd meg som hestefører.


